Zapowiedzi wydawnicze REBEL – na co czekamy jeszcze w tym roku
Firma Rebel wydaje bardzo ciekawe gry. Są to gry różnej maści a ponieważ skupiam się zwykle na grach dedykowanych dzieciom i rodzinie – to również wskazuję tego rodzaju zapowiedzi na drugą połowę 2105 roku.
Czy Rebel wywiąże się z obietnicy zobaczymy … będę Was informować na bieżąco.
W pierwszej kolejności przedstawiam premiery planowane jeszcze w sierpniu 2015..
Najszybciej możemy spodziewać się wydania moim zdaniem jednej z najbardziej kreatywnych gier kościanych z serii Story Cubes. Tym razem będą to … MUMINKI i BATMAN. Myślę, że gry z bohaterami z bajek dodatkowo podziałają na graczy.
Story Cubes: Muminki

Oto prosta w założeniach i jednocześnie genialna gra, która dostarczy wam masę radości, stanowiąc przy tym doskonały trening pomysłowości i wyobraźni. Story Cubes to dziewięć ładnie wykonanych, sześciennych kostek, z których każda zawiera na ściankach odmienny zestaw ilustracji.
Na czym to polega?
Rzuć 9 kostkami, na których znajdziesz 54 obrazki ściśle powiązane ze światem Muminków: Muminka, Małą Mi, Mamę Muminka i wiele innych. Przyjrzyj się im i zacznij snuć opowieść, zaczynając od słów “Pewnego dnia w Dolinie Muminków…” Historię opowiedz w oparciu o dziewięć obrazów, które wypadły na kostkach. Zacznij od dowolnego z nich, najlepiej od tego, który jako pierwszy przykuł twoją uwagę.Nie ma złych odpowiedzi, jedyne co cię ogranicza, to twoja własna wyobraźnia. Obudź ją w sobie i daj się jej ponieść, a fantastyczne opowieści same zrodzą się w twojej głowie!
- Liczba graczy: 1 – bez ograniczeń
- Wiek: od 5 lat
- Czas gry: ok. 2 – 20 minut
- Wydawca: REBEL.pl
- Projektant: Rory O’Connor
- Wydanie: polskie
- 9 kości
- instrukcja
- pudełko
Premiera przewidziana jest na: 26 sierpnia 2015.
Story Cubes: Batman

Oto prosta w założeniach i jednocześnie genialna gra, która dostarczy wam masę radości, stanowiąc przy tym doskonały trening pomysłowości i wyobraźni. Story Cubes to dziewięć ładnie wykonanych, sześciennych kostek, z których każda zawiera na ściankach odmienny zestaw ilustracji.
Na czym to polega?
Rzuć 9 kostkami, na których znajdziesz 54 obrazki ściśle powiązane ze światem Batmana: Joker, Kobieta Kot, Batmobil i wiele innych. Przyjrzyj się im i zacznij snuć opowieść, zaczynając od słów “W cieniu Gotham…” Historię opowiedz w oparciu o dziewięć obrazów, które wypadły na kostkach. Zacznij od dowolnego z nich, najlepiej od tego, który jako pierwszy przykuł twoją uwagę. Nie ma złych odpowiedzi, jedyne co cię ogranicza, to twoja własna wyobraźnia. Obudź ją w sobie i daj się jej ponieść, a fantastyczne opowieści same zrodzą się w twojej głowie!
- Liczba graczy: 1 – bez ograniczeń
- Wiek: od 5 lat
- Czas gry: ok. 2 – 20 minut
- Wydawca: REBEL.pl
- Projektant: Rory O’Connor
- Wydanie: polskie
- 9 kości
- instrukcja
- pudełko
Premiera przewidziana jest na: 26 sierpnia 2015.
Na przełomie sierpnia i września br. jest również planowanych ciekawych pozycji. Może coś Was zainteresuje?
Boost
Co się dzieje gdy 110 pięknie ilustrowanych kart zostaje potasowanych, rozdanych i gracze zaczynają je rytmicznie odwracać obrazkami do góry? Odkryjecie, że odszukanie obrazków należących do tej samej grupy może być przednią zabawą, którą będziecie chcieli ciągnąć przez cały wieczór!
– Zwierzęta!
– Owoce!! I to trzy!
– Zabytki!
– Eeee, nic tu nie ma?
– Rośliny! Musisz uważniej patrzeć!
– Ciasta! Nie gadać, tylko grać!
Ale na czym to polega?
W Boost! można grać na klika sposobów. Podstawowa rozgrywka polega jednak na tym, że każdy z graczy otrzymuje stos kart, a na każdej z nich narysowany jest jakiś obrazek. Na dany sygnał gracze odsłaniają wierzchnią kartę ze swojego stosu i próbują znaleźć określenie kategorii, która połączy conajmniej dwie spośród odsłoniętych kart. Głośno wypowiadają nazwę kategorii i szybko zabierają karty do niej należące. Wygrywa ten, kto pierwszy pozbędzie się kart!
Podczas rozgrywki, gdy odsłaniamy symbole, patrzymy na nie pod kątem, albo do góry nogami, co utrudnia odgadywanie. Dodatkowo są bardzo kolorowo zilustrowane i często dośc podobne do siebie.
Dlaczego musisz mieć tę grę?
Boost! to gra wzorowana bardzo mocno na dwóch bestsellerowych grach – Jungle Speedzie oraz Dobble, łącząca w sobie zechy każdej z nich. Podobnie jak one, dostarcza świetnej zabawy w krótkim czasie. Rozgrywka jest bardzo szybka, emocjonująca, przy stole dużo się dzieje, każdy krzyczy starając się jakoś nazwać pasujące obrazki i być przy tym szybszym od innych graczy.
Zasady Boost! tłumaczy się w minutę!
Jest tak mała, że można wziąć ją wszędzie i ma trwałe, metalowe pudełko, które wiele wytrzyma.
Ma bardzo wygodne i praktyczne karty. Okrągłe, mocne kartoniki świetnie się sprawdzają w czasie zabawy.
Świetnie sprawdza się jako przerywnik pomiędzy poważniejszymi tytułami, a do tego porządnie rozgrzewa i solidnie poprawia humor.
Odkryjcie szaleństwo Boost!, które ogarnąć może graczy w dowolnym wieku!
- Liczba graczy: 2 – 8 osób
- Wiek: od 6 lat
- Czas gry: ok. 10 minut
- Wydawca: REBEL.pl
- Projektant: Julien Sentis
- Ilustrator: Charlotte Bey
- Wydanie: polskie
- Instrukcja: polska
- 110 kart
- instrukcja
Premiera przewidziana jest na: III/IV kwartał 2015.
Kotobirynt

Ciemną nocą grupa małych kotków (i całkiem sporych kotów) zgubiła się w plątaninie dachów i uliczek nocnego miasta. Takie małe, puchate kotki… czasami może niezbyt czyste… ale bardzo kocie i z taaakimi oczami… no chyba pomożesz im znaleźć drogę do kochających opiekunów, prawda?
Celem gry jest zdobycie jak największej liczby punktów (punkty znajdują się na kartach Kotów). Gracz zdobywa kartę Kota, jeśli uda mu się stworzyć wolną od przeszkód ścieżkę prowadzącą od Kota do Opiekuna.
Dlaczego nie możesz przejść obok tej gry obojętnie?
Gra jest o biednych, zagubionych kotkach szukających domu. Tylko osoba pozbawiona serca nie pochyli się by im pomóc, prawda? 😉
Rozgrywka jest bardzo szybka i, co ciekawsze, w trakcie rozpędza się jeszcze bardziej.
Losowy układ planszy gwarantuje wysoką regrywalność i odmienność każdej rozgrywki.
Sytuacja na planszy zmienia się bardzo dynamicznie, nieustannie śledzimy poczynania przeciwników, czy przypadkiem nie zauważą tego, co my widzimy, czy nie otworzą nam nowych możliwości itd.
Ilustracje są nie tylko ładne, ale też bardzo przejrzyste, co jest niesłychanie istotne w tej grze-labiryncie.
- Liczba graczy: 1 – 4 osoby
- Wiek: od 6 lat
- Czas gry: ok. 15 minut
- Wydawca: REBEL.pl
- Projektant: Antoine Bauza
- Ilustrator: Stéphan Escapa
- Wydanie: polskie
- 26 kart kanałów
- 15 kart kotów
- 2 karty opiekunów
- instrukcja
Premiera przewidziana jest na: sierpień/wrzesień 2015.
Pic na wodę! (What The Fake!)
Dali, Van Gogh, Monet, Rembrandt, Kossak… Każdy niesamowity, z własnym stylem, patrzący na rzeczywistość inaczej, a wszyscy sławni. Nie inaczej będzie z Tobą! Postaw na unikalność, niecodzienne spojrzenie, inną perspektywę i myślenie w niestandardowy sposób! Sława czeka także na Ciebie!
Chyba że nie jesteś jednym z tych, którzy przecierają szlaki i stawiają czoła krytyce, forsując swoje zdanie. Może wtedy „mainstream” będzie dla Ciebie lepszym rozwiązaniem? W końcu przynosi to niezłe pieniądze.
W grze „Pic na wodę!” stajesz się Artystą albo Fałszerzem. Na początku gry wszyscy otrzymują tajne karty z rolami. Większość ról to Artyści, ale pośród nich ukryje się jeden lub dwóch naśladowców. Następnie odsłaniany jest temat wystawy i wszyscy starają się jak najszybciej narysować trzy proste obrazki, które łączą się z wylosowanym tematem.
Przykładowo temat „Ostre przedmioty” pozwala na narysowanie, noża, śrubki, rozbitej butelki, szpilek itd.
Następnie gracze porównują swoje obrazki. Artyści dostają po jednym punkcie za każdy własny obrazek, którego nikt inny nie narysował. Fałszerze dostają jeden punkt za każdy obrazek narysowany przez przynajmniej jednego Artystę.
Dlaczego będziesz się przy tej grze świetnie bawić?
Gra nie wymaga umiejętności rysowania. Szybkie, schematyczne obrazki są nie tylko całkowicie wystarczające, ale też dostarczają dodatkowej zabawy przy porównywaniu ich i próbowaniu zrozumienia gryzmołów współgraczy.
Role Artysty i Fałszerza wymagają zupełnie innego podejścia do gry. Raz staramy się myśleć możliwie oryginalnie, a w drugim wypadku, podobnie jak to jest w grze Dixit, staramy się domyśleć, o czym mogli pomyśleć współgracze.
Gra wydana jest w świetnym, kompaktowym pudełku, łatwym do transportu.
Różnorodność tematów wystaw i ich ilość zapewni niekończące się godziny przedniej zabawy. Będziecie grać, grać i grać, aż słońce zacznie wschodzić. I wtedy uznacie, że bez sensu iść spać i będziecie grać dalej. 😉
- Liczba graczy: 3 – 8 osób
- Wiek: od 10 lat
- Czas gry: ok. 10 minut
- Wydawca: REBEL.pl
- Projektant: Stefano Negro, Walter Obert
- Ilustrator: Stivo
- Wydanie: polskie
- 45 kart wystaw
- 8 kart ról (6 artystów i 2 fałszerzy)
- 6 ołówków
- 1 notes
- 1 instrukcja
Premiera przewidziana jest na: sierpień/wrzesień 2015.
Cardline: Dinozaury
Gra “Cardline: Dinozaury” jest podobna do “Cardline: Zwierzęta”, ale jest o dinozaurach! Karty przedstawiają te prehistoryczne gady, ale także inne zwierzęta, które żyły dawno temu, ich nazwy oraz epoki, w których występowały. Dodatkowo jedna ze stron karty zawiera kolejne, ważne w grze informacje o zwierzęciu – średnią długość i wagę.
Przed każą rozgrywką gracze decydują, czy będą porównywać długości zwierząt czy ich wagę. Następnie kładą na środku stołu jedną, losową kartę tak, aby wszyscy widzieli informacje o jego wybranym współczynniku, a następnie na przemian wybierają spośród swoich kart zwierzęta i, nie widząc szczegółowych informacji o nich, starają się odgadnąć, czy dane zwierzę było większe (lub cięższe) od tych znajdujących się na stole (gracz może położyć kartę pomiędzy już leżącymi kartami lub na początku albo na końcu formującego się szeregu kart).
Po położeniu karty sprawdza się poprawność jej umieszczenia. Jeśli karta została położona prawidłowo, karta zostaje na miejscu. W przeciwnym wypadku zostaje ona odrzucona, a gracz ciągnie dodatkową kartę i dokłada ją do swoich kart, których musi się pozbyć w trakcie gry.
Gracz, który pierwszy prawidłowo umieści wszystkie swoje karty, wygrywa!
- Liczba graczy: 2 – 8 osób
- Wiek: od 5 lat
- Czas gry: ok. 15 minut
- Wydawca: REBEL.pl
- Projektant: Frédéric Henry
- Ilustrator: Gaël Lannurien
- Wydanie: polskie
- 110 kart
- instrukcja
Premiera przewidziana jest na: wrzesień 2015.
Rebel w na przełomie III i IV kwartału 2015 roku zapowiada wydanie kolejnych nowości.
Budowniczowie: Antyk
Budowniczowie to prosta i bardzo przyjemna gra w zarządzanie zasobami.
Karty reprezentują budynki i pracowników. Gracze zdobywają punkty zwycięstwa (oraz pieniądze) wznosząc budowle. Jednakże skonstruowanie budynku wymaga robotnika, a ten z kolei wymaga pieniędzy.
Do wzniesienia każdego budynku potrzebne są określone przy nim surowce (Kamienie, Drewno,
Elementy architektoniczne, Dekoracje). Wszystkie te cztery cechy mają wartości od 0 do 5, a każdy z robotników oferuje te same cechy również w wartościach pomiędzy 0 a 5. Tak więc aby zbudować dowolny budynek, gracz musi dodać wystarczającą liczbę robotników tak, aby to, co oni oferują, w pełni pokryło zapotrzebowanie generowane przez budynek.
Każdy z graczy zaczyna grę z 10 monetami (10 Sestercji) i Uczniem. Na stół wyciąganych jest pierwszych pięciu robotników i pięć budynków. W swojej turze gracz może wykonać trzy akcje i później ewentualnie zakupić czwartą akcję za 5 monet.
Dostępne akcje to:
Rozpoczęcie budowy
Najęcie Robotnika
Podjęcie inwestycji (w tym zakup Więźnia lub jego uwolnienie; zaciągnięcie Pożyczki lub jej spłacenie; zakup Narzędzi; szkolenie Robotnika)
Wysłanie Robotnika do pracy
Pobranie Sestercji
Gra Budowniczowie: Antyk jest bardzo podobna do gry Budowniczowie: Średniowiecze, ale ma trochę zmienioną mechanikę i kilka nowych opcji.
- Liczba graczy: 2 – 4 osoby
- Wiek: od 10 lat
- Czas gry: ok. 30 minut
- Wydawca: REBEL.pl
- Projektant: Frédéric Henry
- Ilustrator: Sabrina Miramon
- Wydanie: polskie
- 37 prostokątnych kart (w tym 18 Robotników, 6 Więźniów, 4 Narzędzia,
- 4 Pożyczki, 4 Uniwersytety i 1 karta pierwszego gracza)
- 40 monet
- 33 karty Budynków (w tym 4 Maszyny)
Premiera przewidziana jest na: III/IV 2015.
Jaipur
Jaipur, stolica Radżastanu. Jesteś jednym z dwóch najpotężniejszych handlarzy w mieście. Nie wystarcza ci to jednak, ponieważ tylko kupiec z dwiema Pieczęciami Uznania otrzyma zaszczyt zostania ministrem handlu Maharadży. Musisz więc poradzić sobie lepiej niż twój konkurent, kupując, wymieniając oraz sprzedając za jak najlepszą cenę, a jednocześnie bacznie pilnując obydwu swych stad wielbłądów.
Jaipur to ślicznie zilustrowana dwuosobowa gra karciana plasująca się w światowej czołówce gier planszowych.
- Liczba graczy: 2 – bez ograniczeń
- Wiek: od 12 lat
- Czas gry: ok. 30 minut
- Wydawca: REBEL.pl
- Projektant: Sébastien Pauchon
- Ilustrator: Alexandre Roche
- Wydanie: polskie
- 55 kart towarów
- 38 żetonów towarów
- 3 pieczęcie uznania
- 18 żetonów premii
- 1 żeton wielbłąda
Premiera przewidziana jest na: III/IV 2015.
Takenoko: Chibis
Okres godowy pand trwa od marca do maja. Zwierzętom przebywającym w rezerwacie nie grozi niedostatek jedzenia.
Samiec pandy przyzwyczaja się do tego, że wszystko ma na wyciągnięcie łapy, aż w końcu rozleniwia się tak bardzo, że już nic mu się nie chce. Na szczęście samica pandy zupełnie traci w tym czasie apetyt i śpiewem godowym próbuje skraść serce samca.
Pandom z reguły raz na 1,5 – 2 lata rodzi się jeden potomek. Jednak od każdej reguły są wyjątki. Opieka nad jednym bobasem to trudna sztuka, a co dopiero, gdy tych sztuk jest 9!
Wspaniale sobie poradziłeś z pandą panoszącą się w Twoim ogrodzie, dbając jednocześnie o to, by ogród wspaniale się rozrastał. W nagrodę cesarz postanowił Cię nagrodzić… kolejną pandą! Tylko że zapomniał powiedzieć, iż jest to… pani panda.
Czy poradzisz sobie z nową sytuacją? Do gry wkracza pani panda i pandziątka! A wraz z nimi nowe pola i nowe cele.
- Liczba graczy: 2 – 4 osoby
- Wiek: od 8 lat
- Czas gry: ok. 45 minut
- Wydawca: REBEL.pl
- Projektant: Antoine Bauza, Corentin Lebrat
- Ilustrator: Nicolas Fructus, Picksel, Yuio
- Wydanie: polskie
- 1 figurka pani pandy
- 9 żetonów pandziątek
- 18 kart celu
- 17 dodatkowych pędów
- 6 płytek pól
Premiera przewidziana jest na: III/IV 2015.
Timeline: Nauka i odkrycia
Co odkryto najpierw: Amerykę czy Australię? Co wynaleziono wcześniej: narkozę czy insulinę?
Wraz z grą karcianą Timeline poznasz odpowiedzi na te, oraz tysiące innych pytań, konfrontując swą wiedzę i domysły z faktyczną chronologią.
Jednak pamiętaj, nie musisz znać faktycznych dat odkryć! Do zabawy potrzeba jedynie trochę logiki, rozsądnego myślenia i gotowości do dobrej zabawy! 🙂
Na początku gry, wszyscy uczestnicy otrzymują taką samą liczbę kart, reprezentujących rozmaite odkrycia naukowe i historyczne. Na odwrocie każdej karty znajduje się data.
Rozgrywka rozpoczyna się od położenia na środku stołu jednej, losowo wybranej karty (z talii pozostałych, nieprzydzielonych graczom kart). Kartę tą należy położyć datą do góry, będzie ona punktem wyjścia do chronologicznej linii, która podczas rozgrywki będzie stopniowo budowana przez graczy.
Każdy gracz w swojej turze wybiera jedną z trzymanych na ręku kart i umieszcza ją na lewo, lub na prawo od karty początkowej, zależnie od tego, czy uważa że data odpowiadająca zawartości karty jest wcześniejsza, czy późniejsza od daty początkowej. Następnie dokonuje się sprawdzenia, czy gracz miał rację. Jeśli tak, karta pozostaje na stole, w przeciwnym razie jest odrzucana, zaś gracz zmuszony jest pociągnąć nową.
Czynność powtarzana jest przez kolejnych graczy zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Im więcej kart na stole, tym trudniej jest poprawnie umieścić kolejną kartę. Wygrywa gracz, który jako pierwszy zdoła pozbyć się wszystkich kart.
- Liczba graczy: 2 – 8 osób
- Wiek: od 8 lat
- Czas gry: ok. 15 minut
- Wydawca: REBEL.pl
- Projektant: Frédéric Henry
- Ilustrator: Xavier Collette Nicolas Fructus
- Wydanie: polskie
- 110 kart
- instrukcja
Premiera przewidziana jest na: III/IV kwartał 2015.
Kamienie w Kieszenie
W królestwie Gdzieniegdzie ludzie, gobliny, elfy, krasnoludy i inne rasy żyły w doskonałej harmonii… Dni mijały lekko i przyjemnie do czasu, gdy w trakcie letniego przesilenia na ogromnych grzybach otaczających miasteczko Rozdroża pojawiły się kamienie życia. Aby je zdobyć, każda z ras przysłała do miasteczka swojego przedstawiciela i to właśnie Wy, gracze, wcielacie się w ich role. Klejnoty są cenne, więc nie będzie łatwo się nimi podzielić z konkurentami! Wszystkie ruchy są dozwolone, włączając w to podkradanie kamieni zebranych przez innych śmiałków, więc miejcie się na baczności…
Kamienie w kieszenie to szybka, prosta gra, zasady da się wytłumaczyć w mniej niż minutę. Gracze jednocześnie będą wskazywać grzyby, na których rosną kamienie szlachetne, ale zbiorą je tylko Ci gracze, którzy jako jedyni wskazali danego grzyba. Kamienie mają kilka kolorów, co wpływa na ich wartość. Czasami trzeba zbierać kombinacje różnych, albo skupić się na tych, które najbardziej wartościowe są pojedynczo. Tylko tyle i aż tyle!
Gra świetnie sprawdzi się jako przerywnik pomiędzy bardziej wymagającymi grami, a także idealnie trafi w gusta dzieci. To typ gry familijnej, w którą można zagrać z dziećmi i świetnie się przy tym bawić, nie martwiąc się jednocześnie, że dzieci nie mają szansy z dorosłymi.
Czy okażesz się sprytniejszy od swoich przeciwników i wypchasz swoje kieszenie szlachetnymi kamieniami?
- Liczba graczy: 3 – 6 osób
- Wiek: od 8 lat
- Czas gry: ok. 15 minut
- Wydawca: REBEL.pl
- Projektant: Yoshiteru Shinohara
- Ilustrator: Charlène le Scanff
- Wydanie: polskie
- Instrukcja: polska
- 6 płytek postaci
- 5 płytek grzybów
- 1 sakiewka
- 1 instrukcja
- 60 kamieni życia
Premiera przewidziana jest na: listopad 2015.
Które z powyższych propozycji wydają Wam się ciekawe? Ja czekam na Story Cubes, Timeline i Boost. Chociaż wszystkie wydają się ciekawe. A Waszym zdaniem?
O pojawiających się nowościach będę informowała Was na bieżąco.
Wakacyjnie pozdrawiam
Agnieszka