Zaklęta wieża – uwolnij złotowłosą księżniczkę | Gry planszowe, książki i zabawy dla dzieci
21listopad
2014
0
zaklęta wieża

Zaklęta wieża – uwolnij złotowłosą księżniczkę

Zgrzytnięcie, skrzypnięcie… Złowrogi czarnoksiężnik Czarnokruki skrada się przez las. W dłoni trzyma srebrny klucz i zwycięsko wymachuje nim w powietrzu. “Ha! Schowam go obok sękatego korzenia, tutaj nikt go nie znajdzie!”.

 

Poniżej prezentuję nową grę wydaną w Polsce przez G3. Gra nosi tytuł “Zaklęta wieża”  i opowiada o złotowłosej księżniczce, która została uwięziona w baszcie. Celem gry jest uwolnienie księżniczki. Wejście na basztę umożliwia 6 zaczarowanych kłódek i tylko jeśli klucz włoży się w odpowiednią z nich, złotowłosa księżniczka będzie skakać z radości.

Ta wspaniale wydana gra przygodowa jest dedykowana dla dzieci już od 5 roku życia. Gra przeznaczona jesy dla 2-4 osób a czas rozgrywki to 15-25 minut.

Poprawia zdolność współpracy.

Kształci umiejętność logicznego myślenia.

Uczy koncentracji i planowania.

PRZEBIEG GRY:

Przed pierwszą rozgrywką należy ostrożnie wyjąć wszystkie elementy i skonstruować obszar gry. Następnie trzeba wybrać czy będzie się grać w drużynie Robina, czy Czarnoksiężnikiem. Czarnoksiężnik w tajemnicy ukrywa klucz pod jednym z 16 kafelków.

Wszyscy próbują jak najszybciej odnaleźć klucz. Członkowie drużyny Robina i Czarnoksiężnik rzucają kośćmi na zmianę. Jako pierwsza porusza się figurka wskazana przez kości. Dopiero po niej wykonuje swój ruch druga figurka.

Niebieska cyfra informuje, ile pól może przesunąć się czarnoksiężnik. Czerwona cyfra wyznacza ruch Robina i jego pomocników.

Jeśli w trakcie ruchu słychać trzask, oznacza to, że udało się odnaleźć klucz. Należy podnieść figurkę i oderwać klucz. Teraz można spróbować uwolnić księżniczkę. W tym celu wkłada się klucz w jeden z sześciu otworów.

Gra kończy się gdy księżniczka wyskoczy z wieży. Jeśli czarnoksiężnik ją uwolnił, to on zostaje zwycięzcą. Jeśli jednak księżniczkę uwolnił członek drużyny Robina, wtedy wygrywają wszyscy pozostali gracze.

 PUDEŁKO ZAWIERA:

1 wieża (2 części)

1 metalowy kluczyk (+1 zapasowy)

1 figurka księżniczki

1 figurka czarnoksiężnika Czarnokrukiego

1 figurka Robina

1 duża plansza

1 mała plansza

16 kafelków

1 kość z symbolami

1 kość z cyframi

instrukcja