Megawojownicy – zwycięstwo albo śmierć!
Rebel dostarcza swoim Klientom różnorodnego rodzaju rozrywki. Tym razem mamy do czynienia z grą akcji francuskiej firmy MATAGOT. Gra Megawojownicy jest dedykowana dla graczy powyżej 8 lat i co istotne w rozgrywce może uczestniczyć od 2 do 8 graczy.
- Megawojownicy Rebel
- Ultimate Warriorz Matagot
W pudełku znajdziecie:
- 8 figurek Megawojowników,
- 12 kolorowych plastikowych podstawek
- 8 kart postaci Megawojowników
- 64 kart akcji
- 74 żetony Punktów Życia / Puntków Popularności
- 2 żetony szoku elektrycznego dla Wygrzewa
- 1 żeton czaszki dla Baobaba
- 8 żetonów szczęśliwego czaru
- 4 elementy ścian wraz z kolumnami
- 8 dużych woreczków strunowych
- 1 tor rund
- 1 znacznik rundy
- 6 kostek do gry
Zwraca uwagę spora ilość różnych kart, żetonów, znaczników itp. Pomimo, że wydawca zadbał o woreczki strunowe do utrzymania porządku w pudle, to jednak mój niepokój budzi duże prawdopodobieństwo utraty elementów gry i brak jakichkolwiek zapasowych.
Gra opiera się o rytualny turniej zwany Plemienną Rozróbą, w którym uczestniczą najlepsi z najlepszych reprezentujący plemiona i klany.
W turnieju uczestniczą:
- Aramistrz – mały kuchcik i muszkieter,
- Żożoba – indiański goblin,
- Bonzai – krasnoludzki samuraj,
- Kraktusk – orkowy gladiator,
- Wygrzew – lwi góral,
- Sorgo – minotarzy matador,
- Baobab – drzewiec barbarzyńca,
- Drakonidas – spartański smok.
Rozgrywkę rozpoczyna budowa trójwymiarowej areny. To najlepszy sposób wykorzystania pudełka – z jedną uwagą, ponieważ arena jest spodem pudełka – to trzeba też się liczyć, że będzie to najszybciej przybrudzona część gry. Arena pobudza wyobraźnię graczy, którzy dzięki temu mogą się dobrze się wczuć w swoją rolę.
Celem gry jest ZWYCIĘSTWO, zgodnie z zasadą ZWYCIĘSTWO albo ŚMIERĆ. Trochę to brzmi okrutnie i mogłoby zdawać się, że gra przez to nie jest przeznaczona dla dzieci – niemniej zerknijcie proszę w tablety swoich dzieci w co one grają. W tej grze można przynajmniej doświadczać relacji z innymi graczy a nawet uczyć się współdziałania w rozgrywce DUCH WSPÓŁPRACY.
Producent zadbał o czytelną i dobrze zilustrowaną instrukcję rozgrywki – więc poznanie i wgryzienie się w zasady nie jest trudne.
Zaczynamy od wyboru wojownika poprzez wylosowanie odpowiedniej karty wojownika. Do tego dobieramy cały komplet elementów, czyli:
- figurka wojownika,
- karta postaci wojownika,
- karty akcji wojownika,
- żetony punktów życia/punktów popularności,
- żeton szczęśliwego czaru.
- DRAKONIDAS
- BAOBAB
- SORGO
- WYGRZEW
- KRAKTUSK
- BONZAI
- ŻOŻOBA
- ARAMISTRZ
Gracze stawiają swoich wojowników na trójwymiarowej arenie zaczynając od najmniejszego do największego wojownika uczestniczącego w turnieju oraz kładziemy przed sobą kartę postaci i żetony. Karty akcji mamy w ręce. Znacznik rundy kładziemy obok jedynki przy torze rundy.
Tradycyjnie Plemienna Rozróba trwa siedem rund, a każda z nich jest podzielona na cztery etapy:
- WYBÓR KART AKCJI gdzie każdy gracz potajemnie wybiera kartę akcji,
- INICJATYWA gracz wywołany odliczaniem rozpoczyna swoją turę w kolejności wartości inicjatywy,
- AKCJA czyli zakrycie poprzedniej karty akcji nową wybraną oraz wykonanie wszystkich akcji zawartych na karcie w dowolnej kolejności,
- KONIEC RUNDY następuje gdy wszyscy gracze wykonają swoje akcje a znacznik rund przesuwamy o jedno pole na torze rund.
Podczas gry trzeba przewidywać i kalkulować zagrywki innych wojowników. Pamiętaj o wykorzystaniu sekretnych technik i magicznych przedmiotów, które ma każdy wojownik w swoich kartach akcji specjalnych.
Wojownik, który pozostanie sam na arenie przed końcem 7 rundy, zostanie obwołany Wielkim Zwycięzcą i staje się Megawojownikiem.
Megawojownicy to gra, którą można również rozgrywać zespołowo w grze DUCH WSPÓŁPRACY. W tej odmianie gry ważne jest poświęcenie i współpraca, ponieważ tutaj liczy się zwycięstwo zespołu a nie pojedynczego gracza.
Megawojownicy są dobrą propozycją do gry w większych grupach. Jest tutaj element negatywnej interakcji, bo przecież gdy wojownik kończy swój żywot gracz odpada z gry. Młodsi gracze muszą nabrać umiejętności radzenia sobie z taką sytuacją. Ale to również rozwija!
Gram sporo z dziećmi i zwykle poszukuję czegoś więcej niż tylko dobrej zabawy. Również w tej grze znalazłam sporo elementów edukacyjnych i wspierających rozwój m.in.:
- gra uczy spostrzegawczości i refleksu,
- jeżeli odpowiednio o to zadbamy, gra pomaga rozwijać poczucie własnej wartości, poprzez niepoddawanie się porażce,
- rozwija umiejętności strategiczne,
- uczy obserwacji przeciwnika,
- w wersji Ducha Współpracy rozwija umiejętności pracy w zespole.
Nazwa: Megawojownicy
Liczba graczy: 2 – 8 osób
Wiek: od 8 lat
Czas gry: ok. 30
Wydawca: REBEL.pl
Projektant: Guillaume Blossier
Ilustrator: Jean-Baptiste Reynaud
Wydanie: polskie
Veni, vidi, vici!
Agnieszka