Halloweenowy wieczór tuż, tuż …. | Gry planszowe, książki i zabawy dla dzieci
29październik
2016
0
gry na halloween

Halloweenowy wieczór tuż, tuż ….

W halloweenowy wieczór można pozwolić sobie na dłuższe wieczorne zabawy bo przecież następnego dnia rano jest szansa na dłuższe spanie.

Kiedy dzieci wrócą z wieczornych odwiedzin sąsiedzkich i wpadną do domu z „cukierek albo psikus” na ustach – możemy zapewnić im dodatkową zabawę z rodziną przy stole.

Gier nawiązujących tematycznie do tego strasznego wieczoru jest sporo. Ale żeby wybrać odpowiednią rozrywkę warto troszkę rozeznać się w tym co jest w ofercie na rynku.

Dla graczy od 8 roku życia mam odświerzoną o tegorocznie wydane pozycje. Każdą z nich krótko opisuję poniżej.

Na początek przedstawiam grę DUUUSZKI firmy Egmont. Jest to doskonała gra imprezowa, w której refleks i spostrzegawczość odgrywają bardzo ważną rolę. Jeżeli ktoś ma problemy z rozróżnianiem kolorów – ta gra nie jest dla niego.

duuuszki zdjecia 2

W grze posługujemy się zestawem przedmiotów w różnych kolorach oraz kartami. Co rundę wykładana jest karta, która pokazuje jaki przedmiot trzeba złapać. Ale nie jest to takie proste – gdyż na kartach często kolory przedmiotów są zupełnie inne niż w rzeczywistości. Kto pierwszy się w tym wszystkim połapie (ćwiczymy spostrzegawczość) i złapie właściwy przedmiot (tutaj refleks) zdobywa punkt. Gra przeznaczona jest od dwóch do ośmiu graczy w wieku powyżej 8 lat.

Ale to nie koniec ta gra została rozszerzona przez Wydawnictwo o dwa dodoatkowe warianty gry. Mowa o DUSZKACH W KĄPIELI oraz o DUSZKACH w wersji limitowanej.

Wszystkie wersje są przeznaczone dla dwóch do ośmiu graczy co gwarantuje świetną zabawę przy stole praktycznie dla każdej grupy osób.

Inną propozycją jest gra POTWORY W TOKIO także firmy Egmont.


potwory w tokio zdjęcie 1-tile

 

Gra przeznaczona jest dla dwóch do sześciu graczy, w której wcielają się oni w zmutowane monstra, gigantyczne roboty i potężnych obcych, którzy z radością okładają się wzajemnie w sielskiej atmosferze walcząc o tytuł króla Tokio, nie zważając przy tym na zniszczenia i spustoszenie, które sieją w samym mieście. W trakcie swojej tury rzucasz sześcioma kośćmi wybierając symbole, których będziesz chciał użyć w nadchodzącej turze. Dzięki nim będziesz mógł atakować inne monstra, regenerować energię, leczyć się i kupować karty specjalne. Posiądziesz też specjalne zdolności jak regeneracja, naturalny pancerz, mimikrę, plucie kwasem, czy zianie ogniem! Używaj ich rozsądnie, aby udowodnić, że Tokio to tylko Twoje terytorium.

Tutaj również pojawiła się troszkę trudniejsza jej wersja POTWORY W NOWYM JORKU. Zgodnie z tytułem, tym razem będzie walczyć w władzę w mieście zwanym centrum wszechświata.

75921705_1_potwory-w-nowym-jorku_700x335_ffffff_scl

Firma Granna przygotowała dwuosobową grę DUCHY.W grze każdy z graczy kontroluje cztery złe i cztery dobre duchy. Znaczniki “zła” i “dobra” są umieszczone z tyłu plastikowych figurek, ukryte przed wzrokiem drugiego gracza. Duszki ustawia się po jednej stronie planszy w dowolnym porządku. W swojej turze można poruszyć jednego z nich o jedno pole w dowolną stronę, ewentualnie zbijając wrogiego ducha po zajęciu jego miejsca. Celem gry jest pozbycie się wszystkich swoich złych duchów, zbicie dobrych duchów przeciwnika lub dotarcie jednym z dobrych duszków do narożnego pola po przeciwnej stronie planszy.

duchy_103855_06_galeria

GODZINA DUSZKÓW to kolejna straszna gra, która świetnie wpasuje się w ten wieczór. Tym razem Rebel wydał grę kooperacyjną. Wszyscy gracze próbują wspólnie pomóc małemu duszkowi Strasiowi zdać egzamin wstępny do elitarnej grupy Nawiedzaczy. Gracze będą po kolei wcielać się w Strasia. Aby to zrobić, gracz założy maskę Strasia, a potem, z zasłoniętymi oczami, będzie badał nawiedzone zamczysko różdżką. Pozostali gracze spróbują udzielać mu pomocnych wskazówek, tak aby Strasiu mógł poruszać się po zamku i szukać ukrytych w ścianach magicznych przedmiotów. Jeśli graczowi uda się zdobyć dwa przedmioty, następuje zamiana ról.

 

00_godzina_duszkow

FoxGames również wydał grę kooperacyjną pt. STRASZNY DWÓR. W grze chodzi o to aby gracze, działając wspólnie powstrzymali duchy przed zajęciem dworu. Duchy trzeba wytrwale wypędzać z wież dworu i dążyć do tego, aby uruchomić dobre moce anielskich posągów, które zwalczą grozę niesioną przez straszne zjawy. Gra dedykowana jest dla 2 do 4 uczestników w wieku powyżej 6 lat.

"Straszny dwór" FoxGames

Dla młodszych graczy jest również kilka propozycji.

Trefl przygotował planszówkę z duchami dla dzieci od 4 roku życia. Tym razem ulubieniec dzieci Scooby – Doo stara się rozwikłać straszne zagadki. Niestety, przeszkadza mu w tym przerażający duch, który wzbudza w Scoobym paniczny strach. W grze wszyscy pomagają Scooby’emu – gracze poruszają się na przemian jednym pionkiem. Co turę w innym miejscu planszy pojawia się duch, a gracze starają się go jak najlepiej unikać. Podczas  ruchu Scooby zbiera żetony, które dają graczom punkty.

panic attack zdjęcie 1-tile

Zdobywca największej liczby punktów, wygrywa! Gra PANIC ATTACK! Scooby-Doo! Jest przeznaczona dla dwóch do czterech graczy.

Dla wielbicieli dinozaurów też mam wyzwanie. W jednej wersji gry przenosimy się wehikułem czasu do pradawnego świata dinozaurów. Wiadomo, że gracze muszą uważać na liczne niebezpieczeństwa i niespodzianki. Druga wersja gry to już to czego potrzebujemy na straszny wieczór. W grze Duchy starego zamku, jej uczestnicy trafiają przypadkiem do starego, ale nie całkiem opuszczonego zamku. W zamku zamieszkują duchy a zadaniem gracza będzie uniknąć spotkania z duchami zamku i najszybciej znaleźć drogę do domu. Gra W epoce dinozaurów – Duchy starego zamku jest przeznaczona dla dwóch do czterech graczy w wieku od 5 lat.

Na zakończenie wieczornych harców, gdy maluszki boją się różnych stworków – potworków warto z nimi zagrać w grę POTWORY DO SZAFY firmy Granna.

potwory do szafy zdjęcia 2

Potwory wychodzą spod łóżka, straszą i nie dają zasnąć? Tylko jednocząc siły dacie radę je pokonać! Potwory do szafy to kooperacyjna gra na najmłodszych pogromców wydana w trzech wariantach: łatwa dla najmłodszych graczy, Pogromca Potworów (opcja rywalizacyjna) i Potwory w grupie (wersja najtrudniejsza). Gracze zwyciężają, jeśli uda im się przegnać wszystkie potwory do szafy! Potwory wygrywają natomiast, gdy zajęte zostaną wszystkie cztery miejsca wokół łóżka. Jeśli potwory wygrają, najlepszym rozwiązaniem będzie rozegranie kolejnej partii gry , aby się na nich odegrać. Najłatwiejsza wersja jest tak skonstruowana aby nie można było przegrać a dziecko zawsze miało poczucie, że panuje na potworami. Gra jest przeznaczona dla dzieci od 3 roku życia i może w nią grać nawet sześć osób.

Życzę Wam aby ten wieczór do samego końca był pełen wrażeń!

Powodzenia!

Agnieszka