29Sie
2015
0

Megawojownicy – zwycięstwo albo śmierć!

Rebel dostarcza swoim Klientom różnorodnego rodzaju rozrywki. Tym razem mamy do czynienia z grą akcji francuskiej firmy MATAGOT. Gra Megawojownicy jest dedykowana dla graczy powyżej 8 lat i co istotne w rozgrywce może uczestniczyć od 2 do 8 graczy.

W pudełku znajdziecie:

  • 8 figurek Megawojowników,
  • 12 kolorowych plastikowych podstawek
  • 8 kart postaci Megawojowników
  • 64 kart akcji
  • 74 żetony Punktów Życia / Puntków Popularności
  • 2 żetony szoku elektrycznego dla Wygrzewa
  • 1 żeton czaszki dla Baobaba
  • 8 żetonów szczęśliwego czaru
  • 4 elementy ścian wraz z kolumnami
  • 8 dużych woreczków strunowych
  • 1 tor rund
  • 1 znacznik rundy
  • 6 kostek do gry

Zwraca uwagę spora ilość różnych kart, żetonów, znaczników itp. Pomimo, że wydawca zadbał o woreczki strunowe do utrzymania porządku w pudle, to jednak mój niepokój budzi duże prawdopodobieństwo utraty elementów gry i brak jakichkolwiek zapasowych.

SONY DSC

Gra opiera się o rytualny turniej zwany Plemienną Rozróbą, w którym uczestniczą najlepsi z najlepszych reprezentujący plemiona i klany.

W turnieju uczestniczą:

  • Aramistrz – mały kuchcik i muszkieter,
  • Żożoba – indiański goblin,
  • Bonzai – krasnoludzki samuraj,
  • Kraktusk – orkowy gladiator,
  • Wygrzew – lwi góral,
  • Sorgo – minotarzy matador,
  • Baobab – drzewiec barbarzyńca,
  • Drakonidas – spartański smok.

Rozgrywkę rozpoczyna budowa trójwymiarowej areny. To najlepszy sposób wykorzystania pudełka – z jedną uwagą, ponieważ arena jest spodem pudełka – to trzeba też się liczyć, że będzie to najszybciej przybrudzona część gry. Arena pobudza wyobraźnię graczy, którzy dzięki temu mogą się dobrze się wczuć w swoją rolę.

Celem gry jest ZWYCIĘSTWO, zgodnie z zasadą ZWYCIĘSTWO albo ŚMIERĆ. Trochę to brzmi okrutnie i mogłoby zdawać się, że gra przez to nie jest przeznaczona dla dzieci – niemniej zerknijcie proszę w tablety swoich dzieci w co one grają. W tej grze można przynajmniej doświadczać relacji z innymi graczy a nawet uczyć się współdziałania w rozgrywce DUCH WSPÓŁPRACY.

Producent zadbał o czytelną i dobrze zilustrowaną instrukcję rozgrywki – więc poznanie i wgryzienie się w zasady nie jest trudne.

Zaczynamy od wyboru wojownika poprzez wylosowanie odpowiedniej karty wojownika. Do tego dobieramy cały komplet elementów, czyli:

  • figurka wojownika,
  • karta postaci wojownika,
  • karty akcji wojownika,
  • żetony punktów życia/punktów popularności,
  • żeton szczęśliwego  czaru.

Gracze stawiają swoich wojowników na trójwymiarowej arenie zaczynając od najmniejszego do największego wojownika uczestniczącego w turnieju oraz kładziemy przed sobą kartę postaci i żetony. Karty akcji mamy w ręce.  Znacznik rundy kładziemy obok jedynki przy torze rundy.

Tradycyjnie Plemienna Rozróba trwa siedem rund, a każda z nich jest podzielona na cztery etapy:

  • WYBÓR KART AKCJI gdzie każdy gracz potajemnie wybiera kartę akcji,
  • INICJATYWA gracz wywołany odliczaniem rozpoczyna swoją turę w kolejności wartości inicjatywy,
  • AKCJA czyli zakrycie poprzedniej karty akcji nową wybraną oraz wykonanie wszystkich akcji zawartych na karcie w dowolnej kolejności,
  • KONIEC RUNDY następuje gdy wszyscy gracze wykonają swoje akcje a znacznik rund przesuwamy o jedno pole na torze rund.

Podczas gry trzeba przewidywać i kalkulować zagrywki innych wojowników. Pamiętaj o wykorzystaniu sekretnych technik i magicznych przedmiotów, które ma każdy wojownik w swoich kartach akcji specjalnych.

Wojownik, który pozostanie sam na arenie przed końcem 7 rundy, zostanie obwołany Wielkim Zwycięzcą i staje się Megawojownikiem.

Megawojownicy to gra, którą można również rozgrywać zespołowo w grze DUCH WSPÓŁPRACY.  W tej odmianie gry ważne jest poświęcenie i współpraca, ponieważ tutaj liczy się zwycięstwo zespołu a nie pojedynczego gracza.

Megawojownicy są dobrą propozycją do gry w większych grupach. Jest tutaj element negatywnej interakcji, bo przecież gdy wojownik kończy swój żywot gracz odpada z gry. Młodsi gracze muszą nabrać umiejętności radzenia sobie z taką sytuacją. Ale to również rozwija!

Gram sporo z dziećmi i zwykle poszukuję czegoś więcej niż tylko dobrej zabawy. Również w tej grze znalazłam sporo elementów edukacyjnych i wspierających rozwój m.in.:

  • gra uczy spostrzegawczości i refleksu,
  • jeżeli odpowiednio o to zadbamy, gra pomaga rozwijać poczucie własnej wartości, poprzez niepoddawanie się porażce,
  • rozwija umiejętności strategiczne,
  • uczy obserwacji przeciwnika,
  • w wersji Ducha Współpracy rozwija umiejętności pracy w zespole.

Podstawowe informacje o grze:

Nazwa: Megawojownicy
Liczba graczy: 2 – 8 osób
Wiek: od 8 lat
Czas gry: ok. 30
Wydawca: REBEL.pl
Projektant: Guillaume Blossier
Ilustrator: Jean-Baptiste Reynaud
Wydanie: polskie

Veni, vidi, vici!

Agnieszka